El Blog d'en Max i en Sammy

El Blog d'en Max i en Sammy

jueves, 11 de diciembre de 2014

La roda de l'autoconeixement d'en Max

roda de l'autoconeixement

Tinc a la consulta un nen de 6 anys amb el que estic treballant punts forts i febles del seu caràcter per tal d'abordar una problemàtica d'elevada timidesa. Des de que ve a teràpia, m'adono que intentar fer qualsevol fitxa amb ell és missió impossible, ja que es tanca en banda i he d'optar per jocs si vull cridar la seva atenció. Aleshores vaig pensar en com fer un "autoconeixement" en forma de joc i això és el que avui us presento.
Si voleu treballar l'autoconeixement i l'autoestima dels vostres nens, ja sigueu pares com professionals, podeu mostar-los aquesta cartolina i anar parlant amb el nen/a punt per punt.
Jo, per tal de que fos més dinàmic, vaig presentar-li al nen, fitxes amb qualitats que podia usar per descriure's:

Físicament: GUAPO vs LLEIG, ALT vs BAIX, FORT vs DÈBIL....

Caràcter: LLEST vs TONTO, ATREVIT vs TÍMID, VALENT vs PORUC, SIMPÀTIC vs ANTIPÀTIC...

I per ajudar-lo a descriure les coses que "s'em donen millor" i les coses que "s'em donen pitjor", vaig fer servir cartolines amb dibuixos d'accions. D'aquesta manera li presentava les diferents cartolines i ell havia d'anar escollint les que eren afins a ell.

Us animo a que ho proveu i m'expliqueu que els ha semblat als vostres nens i nenes.

No hay comentarios:

Publicar un comentario